۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

پرسشنامه ارزیابی کتابخانه آزادگان

جهت ارزیابی کتابخانه آزادگان (دانشگاه اصفهان) پرسشنامه ای از طرف کتابخانه مرکزی تهیه گردید.

مراجعان و همراهان محترم کتابخانه های دانشگاه اصفهان:
 خواهشمند است جهت ارزیابی مجموعه کتابخانه آزادگان دانشگاه وارتقا خدمات، از طریق لینک زیر پرسشنامه کوتاهی را تکمیل فرمایید.
 
کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی به عنوان بازوی آموزشی و پژوهشی در مراکز دانشگاهی، با فراهم نمودن منابع اطلاعاتی و به گردش انداختن آن، موجب غنای فکری جامعه دانشگاهی می‌گردد. بدون تردید، هیچ دانشگاهی بدون داشتن یک مرکز اطلاع‌رسانی و کتابخانه ای قوی، نمی‌تواند کار مثبت پژوهشی چندانی را انتظار داشته باشد(ابرامی، 1379). حفظ جایگاه و منزلت کتابخانه و اهمیت آن ایجاب می‌کند که این نهاد آموزشی به صورت منظم به ارزیابی موقعیت و وضعیت خود بپردازد.
در نتیجه عمل ارزیابی، میزان موفقیت (یا پیشرفت) کتابخانه به اعداد و ارقام تبدیل شده و می‌توان درصد فراوانی میزان موفقیت را به دست آورد. تاکنون ارزیابی درونی برای شناخت موفقیت کتابخانه از ابعاد مختلف مدیریت، تجهیزات، خدمات و... در ایران انجام نشده، ولی لازم است مدیران کتابخانه‌ها در این راستا اقدام نموده و در مقاطع زمانی مشخص نتایج فعالیت سازمان خود را بررسی نمایند (براتی، 1380). در مورد عناصر مورد ارزیابی در مراکز آموزشی بویژه مراکز دانشگاهی، توافق چندانی وجود ندارد؛ اما با بررسی مطالعات انجام شده به طور کلی می‌توان عوامل تشکیل دهنده نظام آموزشی در دانشگاه‌ها را به شرح زیر بیان نمود:
1ـ اهداف و برنامه های درسی      2ـ تجهیزات و امکانات
3ـ مدیریت و سازمان                  4ـ سرمایه گذاری و امور مالی
5ـ کارکنان                               6ـ کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی
7ـ دانشجویان                            8ـ عامل فرایند یاد دهی و یادگیری
9ـ اعضای هیئت علمی               10ـ فعالیتهای پژوهشی
11- دانش آموختگان
تاریخ:
1403/04/12
تعداد بازدید:
321
منبع:
Powered by DorsaPortal